Thursday, June 9, 2011

Feed the cats

Happy gilerr malam tadi, bila balik kerja saya jumpa balik stray cat yang pernah saya bagi makan sebelum ni. Jadi malam tadi adalah kali ketiga saya bagi dia makan. Bayangkan malam-malam buta saya after balik kerja dalam pukul 1 2 pagi, saya akan berhentikan kereta kalau nampak kucing tu dan akan belikan friskies pack kecil tu dekat 7-11 terdekat. Feed them. 

Kucing tu ada 3 ekor anak. Kesian tau. First time saya ternampak dia masa balik kerja, terus patah balik ke 7-11 beli friskies bagi dia makan. Bayangkan kittens umur 2 - 3 bulan menyusu, mak dia pula keding je. Mesti diorang lapar kan. Tapi kittens tu akan lari bila saya datang dekat, so terpaksa jauhkan diri untuk make sure diorang makan. Makan dengan gelojoh lak tu. Kalau saya tak bagi makan, mana la mak dia nak cari makan kan? Kesian.Saya sempat cakap kat kucing tu "doakan org dapat kerja lebih baik ye dan murah rezeki". Sounds crazy kan? Tapi saya tau diorang doakan saya. =D

Few days after that jumpa lagi, saya bagi lagi makan. Masa tu kitten tu tinggal seekor je. Apa la nasib yang lain. T.T. Lepas tu lama gila tak nampak diorang dah. Risau. At last malam tadi jumpa balik. Hari-hari saya sengaja pilih jalan kat situ semata-mata nak cari kucing2 tu. Alhamdulillah, dapat juga bagi malam tadi. Lagi best bila mommy cat tu nampak saya terus dia datang dekat. Sebelum ni dia tengok je. Yeayy!! dia dah kenal saya. *HAPPY*

Saya share story ni bukan nak tunjuk baik. Tapi nak ajak anda buat baik. Apa kata kalau berpeluang, kita belikan sikit makanan kucing untuk kucing-kucing liar kat luar sana. Tak mampu nak bela pun, belanja makan sikit jadi lah kan. Saya rasa murah rezeki bila dapat tolong kucing ni. Kalau buat baik dengan orang, belum tentu orang baik dengan kita kan?? Buat baik dengan binatang, diorang sayang kita dan doakan kita. Allah lagi la sayang. =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...