Monday, January 10, 2011

Day 4: Get to know Yuki and Shiro

Dah 4 hari Yuki and Shiro (previously called as Mu'ezza) stay with me. Alhamdulillah both dapat adapt the environment rumah ni dengan cepat. Even dari 1st day lagi diorang nampak enjoy je, main lompat-lompat, explore setiap sudut rumah sampai saya terpaksa lap lantai *especially yang celah2 sempit yang diorang suka menyelit tu* Huhu...tak nak bulu diorang kotor terkena habuk punya pasal. Haish...terpaksa owner dia jadi rajin sikit. Hahaha..So setakat ni ada few things yang saya dah faham tentang my furballs ni.

Yuki vs Shiro
watchaa~!!!
Yuki tertidur sambil duduk. Kawaii ne~!!



sleeping...ZzZZzz

Yuki
+ paling tak suka kena kurung, masuk je dalam cage dah menjerit2 and panjat2 nak keluar
+ makan sikit je, tapi dia lagi suka minum susu walaupun dah bagi wet food.
+ tak boleh dibiar bersendirian, nanti mula la dia 'meow'ing loudly until dia nampak saya baru dia diam.
+ suka ikut saya jalan dalam rumah ni, kalau pergi dapur ke masuk bilik ke, laju je ikut...jalan terkedek-kedek! so comel ok!!! haha

Shiro
+ mula-mula dia ok je kalau kena kurung, but now dah start menjerit2 macam Yuki juga...adoii!
+ makan banyak, bagi dry food aims, wet food, or chicken dia laju je makan. Tapi tak berapa suka sangat susu compare to Yuki
+ macam owner sebelum ni cakap, dia memang aktif, tak reti duduk diam...hihi

And both dah pandai panjat katil saya. Hahaha

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...